Tradional Structure of an introducing lesson with texts: 1st phase: Unlocking a text on the web-site for teachers and learners of English as a secondary language from a German point of view
<Click here and you will always get back to the table of contents>
Table of Contents
1. Phase: Sprachaufnahme HOMEback to the homepagePAGE back to the previous page back to
Einführungsstunden
go on to
2.Phase Sprachver-
arbeitung
on to the next page

Traditionelle Struktur einer Einführungsstunde: 1. Phase

1. Sprachaufnahme
1.1 
Motivation
Situationsangabe Aufgabenstellung
1.2. 
Präsentation
Kontext Lexikon
Neuer Text 
Parallelversion
Kurzfassung Paraphrase
Word-set
Kollokationsfeld Auszug aus dem Wörterbuch
1.3. 
    Erklären eines 
   neuen Wortes oder einer Phrase
Deiktische Verfahren/ 
außersprachliche Mittel
  • Satz sagen 
  • Wort isolieren
  • nachsprechen
  • anschreiben
  • Wort erklären
  • Frage stellen
Definitorische Verfahren/ 
Sprachimmanente Mittel
  • Mimik
  • Gestik
  • Demonstration 
  • Gegenstand
  • Foto
  • Bildsequenz
  • Einzelbild
  • Zeichnung
  • funktionelle / 

  •    strukturelle 
       Beziehungen 
  • Symbol

  • Erklärungsgeflecht
  • Synonym
  • Antonym
  • Paraphrase
  • Definition
  • Beispielsatz
  • Wortbildung
  • Zuordnung zu 

  •     Oberbegriffen 
  • Einordnung in 

  •     Feldstrukturen 
  • typischer 

  •     Kontext 
  • Idiom
  • Proverb
  • (Übersetzung)

  •  
    1.4. 
    Lesen der  Vokabeln
    1.5. 
    Verwenden  der  Vokabeln
    gegenseitiges Abfragen Variation der Erklärungsverfahren (siehe oben) Lückentext
    Puzzle 1
    Puzzle 2
    Puzzle 3
    Test etc.

    <Click here and you will always get back to the table of contents>
    Table of Contents
    1. Phase: Sprachaufnahme HOMEback to the homepagePAGE back to the previous page back to
    Einführungsstunden
    go on to
    2.Phase Sprachver-
    arbeitung
    on to the next page