|
Wissen/Kenntnisse |
Verstehen/Können/Strategien |
Verfassen/Tun |
|
stofforientiert |
prozessorientiert |
produktorientiert |
|
Inhalte |
Strategien |
Produktion |
|
Lexik |
skills |
Textsorten |
-
semantisch
-
orthografisch
-
phonologisch
|
-
Hörverstehen
-
Sprechen
-
Leseverstehen
-
Schreiben
|
-
conversation
-
report
-
retold
-
summary
-
weather forecast
-
horoscopes
-
analysing texts
-
stating your opinion
-
taking part in a discussion
-
leading a discussion
|
|
Form and function of grammar |
functions/Sprechabsichten |
techniques/Arbeitsformen |
-
Zeiten
-
Satzstellung
-
Satzkonstruktionen
-
if-clauses
-
gerunds
-
reported speech
-
passive voice
|
-
asking the way
-
agreeing and dissagreeing
-
how to complain
-
discussing
-
debating
-
presentation
|
-
fill in gaps.
-
reorganize
-
reconstruct
-
transform
-
invent
-
practise
-
defective texts
-
wrong texts
-
disordered texts
-
new texts
-
"call my bluff"
-
taking notes
-
mind maps
-
work with your dictionary
|
|
Themenbereiche |
Sozialformen |
Meta-strategies |
-
Geschichte
-
Alltagssituationen
-
Geographie
-
Politics and Business
-
Wirtschaft
-
Leisure and Private Life
-
Social and Cultural Studies literarische
Texte
-
Medien und Werbung,
-
Science and Technology
-
Health and Environment
|
-
Einzelarbeit
-
Partnerarbeit
-
Gruppenarbeit
-
Projektarbeit
-
Lernzirkel
-
Wochenplan
-
Freiarbeit
|
-
documentation of your work
-
rules
-
time-management
|