Learning strategies: "Texts" on the web-site for teachers and learners of English as a secondary language from a German point of view
<Click here and you will always get back to the table of contents>
Table of Contents
Learning strategies:
"Texts"
HOMEback to the homepagePAGE back to the previous page back to
Analysing "Texts"
didactically
go on to
Functions
on to the next page

Analysing "Texts" didactically

     Wissen/Kenntnisse  Verstehen/Können/Strategien     Verfassen/Tun
      stofforientiert        prozessorientiert      produktorientiert
     Inhalte      Strategien     Produktion
     Lexik      skills      Textsorten
  • semantisch  
  • orthografisch  
  • phonologisch
  • Hörverstehen  
  • Sprechen  
  • Leseverstehen  
  • Schreiben
  • conversation 
  • report 
  • retold  
  • summary 
  • weather forecast  
  • horoscopes  
  • analysing texts 
  • stating your opinion  
  • taking part in a discussion  
  • leading a discussion
     Form and function of grammar     functions/Sprechabsichten      techniques/Arbeitsformen
  • Zeiten 
  • Satzstellung 
  • Satzkonstruktionen 
  • if-clauses 
  • gerunds 
  • reported speech 
  • passive voice
  • asking the way  
  • agreeing and dissagreeing 
  • how to complain
  • discussing
  • debating
  • presentation
  • fill in gaps.  
  • reorganize  
  • reconstruct  
  • transform  
  • invent  
  • practise  
  • defective texts  
  • wrong texts  
  • disordered texts  
  • new texts  
  • "call my bluff"  
  • taking notes 
  • mind maps 
  • work with your dictionary
      Themenbereiche      Sozialformen       Meta-strategies
  • Geschichte  
  • Alltagssituationen  
  • Geographie  
  • Politics and Business  
  • Wirtschaft  
  • Leisure and Private Life  
  • Social and Cultural Studies  literarische Texte  
  • Medien und Werbung,  
  • Science and Technology  
  • Health and Environment 
  • Einzelarbeit 
  • Partnerarbeit
  • Gruppenarbeit
  • Projektarbeit  
  • Lernzirkel  
  • Wochenplan 
  • Freiarbeit
  • documentation of your work
  • rules
  • time-management
Evaluation


<Click here and you will always get back to the table of contents>
Table of Contents
Learning strategies:
"Texts"
HOMEback to the homepagePAGE to the top back to the previous page back to
Analysing "Texts"
didactically
go on to
Functions
on to the next page